GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-KIZGINLIK DUYGUSU ÇALIŞMALARIM
KIZGINLIK DUYGUSU ETKİNLİKLERİM
ÖĞRENME SÜRECİ:
ETKNLK ADI-İÇERİĞİ: ÖFKELİ KOYUN (DUYGULAR-KIZGINLIK)
ETKİNLİĞN ÇEŞİDİ:OYUN,TÜRKÇE(BÜTÜNLEŞTRİLMİŞ BÜYÜK GRUP
ETKİNLİĞİ)
Kızgın ifadeli bir koyun kuklasıyla sınıfa girilerek
çocukların dikkati çekilir.
• Öfkeli koyunun neye öfkelenmiş olabileceği,
onu nasıl sakinleştirebilecekleri hakkında sohbet edilir.
• “Öfkeli Koyun” isimli oyun oynanır.
• Çocuklar el ele tutuşarak çember olurlar.
Çocuklardan biri ortaya geçerek “Öfkeli Koyun” olur.
• Çemberdeki çocuklar “Öfkeli Koyun”
tekerlemesini söyleyerek ortadaki çocuğun etrafında dönerler.
• Tekerleme
Çok öfkeli bir koyun
Öfkesi de pek yoğun
Haydi söyle ne yapsın
Şimdi nasıl davransın?
• Tekerleme bittiğinde ortadaki çocuk
öfkelendiğinde kendini nasıl hissettiğini, sakinleşmek için neler yaptığını
söyler. Çemberden başka birini seçer ve seçilen çocuk ortaya geçer.
• Tüm çocuklar fikirlerini söyledikten sonra
içerisinde öfkelendiğimizde neler yapabileceğimizi anlatan yönergelerin olduğu
kavanoz, çemberin ortasına koyulur. Bu kez çocuklardan ortaya çıktıklarında
kavanozdan bir kâğıt seçmeleri istenir.
• (Kavanozun içerisindeki yönergeler; 10 kere
zıplarım, 2 kere el çırparım, şarkı söylerim, bağırırım, yerimde koşarım, 10
kere parmak şıklatırım, ayaklarımı yere vururum, şeklinde seçilebilir. Kişi
sayısı ve yaş grubuna göre uygun şekillerde çoğaltılabilir.)
• Çocuk seçilen kâğıtta yer alan yönergeyi
yerine getirir. Çemberdeki çocuklar da ona eşlik eder. Her çocuk oyuna
katıldıktan sonra oyun sona erdirilir.
DEĞERLENDİRME
• Gazete ve dergilerden elde edilen farklı duygulara ilişkin resim ve
fotoğraflar incelenebilir. Büyük boy fon kartonuna bir duygu panosu
oluşturulabilir. Duyguları ifade eden resim ve fotoğraflar ilgili bölüme
yapıştırılarak sınıf duvarına asılabilir.
Bunların haricinde:
• El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan duygular ile ilgili çalışma sayfası
uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte nelere öfkelendiklerini, nelerden mutlu
olduklarını, hangi olaylar karşısında üzüldüklerini, nelere şaşırdıklarını
anlatan bir liste yapmaları istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; kendini
ifade edebilmesi için cesaretlendirilmeli ve yeterli süre verilmelidir.
ÖNERİLER
• Duygular ile ilgili destekleyici başka bir hikâye de okunabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder