GİZEM MORAN-ATATÜRK İLKOKULU/ÇANAKKALE-KIZGINLIK DUYGUSU ÇALIŞMALARIM

KIZGINLIK DUYGUSU ETKİNLİKLERİM

ÖĞRENME SÜRECİ:

 

ETKNLK ADI-İÇERİĞİ: ÖFKELİ KOYUN (DUYGULAR-KIZGINLIK)

ETKİNLİĞN ÇEŞİDİ:OYUN,TÜRKÇE(BÜTÜNLEŞTRİLMİŞ BÜYÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

 

 Kızgın ifadeli bir koyun kuklasıyla sınıfa girilerek çocukların dikkati çekilir.
• Öfkeli koyunun neye öfkelenmiş olabileceği, onu nasıl sakinleştirebilecekleri hakkında sohbet edilir.
• “Öfkeli Koyun” isimli oyun oynanır.
• Çocuklar el ele tutuşarak çember olurlar. Çocuklardan biri ortaya geçerek “Öfkeli Koyun” olur.
• Çemberdeki çocuklar “Öfkeli Koyun” tekerlemesini söyleyerek ortadaki çocuğun etrafında dönerler.
• Tekerleme
Çok öfkeli bir koyun
Öfkesi de pek yoğun
Haydi söyle ne yapsın
Şimdi nasıl davransın?
• Tekerleme bittiğinde ortadaki çocuk öfkelendiğinde kendini nasıl hissettiğini, sakinleşmek için neler yaptığını söyler. Çemberden başka birini seçer ve seçilen çocuk ortaya geçer.
• Tüm çocuklar fikirlerini söyledikten sonra içerisinde öfkelendiğimizde neler yapabileceğimizi anlatan yönergelerin olduğu kavanoz, çemberin ortasına koyulur. Bu kez çocuklardan ortaya çıktıklarında kavanozdan bir kâğıt seçmeleri istenir.
• (Kavanozun içerisindeki yönergeler; 10 kere zıplarım, 2 kere el çırparım, şarkı söylerim, bağırırım, yerimde koşarım, 10 kere parmak şıklatırım, ayaklarımı yere vururum, şeklinde seçilebilir. Kişi sayısı ve yaş grubuna göre uygun şekillerde çoğaltılabilir.)
• Çocuk seçilen kâğıtta yer alan yönergeyi yerine getirir. Çemberdeki çocuklar da ona eşlik eder. Her çocuk oyuna katıldıktan sonra oyun sona erdirilir.

 

DEĞERLENDİRME

• Gazete ve dergilerden elde edilen farklı duygulara ilişkin resim ve fotoğraflar incelenebilir. Büyük boy fon kartonuna bir duygu panosu oluşturulabilir. Duyguları ifade eden resim ve fotoğraflar ilgili bölüme yapıştırılarak sınıf duvarına asılabilir.
Bunların haricinde:
• El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan duygular ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte nelere öfkelendiklerini, nelerden mutlu olduklarını, hangi olaylar karşısında üzüldüklerini, nelere şaşırdıklarını anlatan bir liste yapmaları istenir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; kendini ifade edebilmesi için cesaretlendirilmeli ve yeterli süre verilmelidir.
 

ÖNERİLER

• Yönergeler resimle ifade edilerek çocukların anlayabilecekleri şekilde düzenlenebilir.

• Duygular ile ilgili destekleyici başka bir hikâye de okunabilir.



 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şükran Yenigelen- Cemil Şükrü Çolakoğlu İlköğretim Okulu - jig saw planet